TwitterFacebookYoutubeRSS

El diumenge dia 16 d'octubre la secció d'Alta Muntanya de la Unió Excursionista hbalandrau-palmas-01a preparat una sortida al Pic del Balandrau (2.584 m). Tot i no ser la més coneguda, aquesta és sens dubte l'ascensió més interessant al Balandrau. Es tracta d'una ruta que, en part degut a la seva considerable pujada acumulada, ens porta per una varietat de paisatges. Iniciem la caminada al petit nucli del Serrat entre prats que deixem enrere ràpidament per començar a caminar, a partir dels 1500 m. d'alçada, entre pins. Cap els 2000 m. el bosc finalitza de sobte i sortim a petits prats alpins que deixen pas poc després a la roca nua.

La tornada la fem descendint entre rierols a la Coma del Freser fins el refugi de Coma de Vaca i després per les gorgues del Freser . Aquesta ruta és d'una durada considerable però es pot fer perfectament en una sola jornada. Malgrat això, la situació del refugi de Coma de Vaca al mig del recorregut permet dividir-la en dues parts si així ho desitgem. Cal afegir que no hi ha grans raons per fer-la en un sentit o en un altre i per tant la podem iniciar com nosaltres preferim (en direcció a les gorgues del Freser o en direcció al Serrat de l'Atalaiador com nsaltres farem). Si que cal advertir que l'inici en direcció a l'Atalaiador pot ser una mica perdedor, per tant cal estar molt atent a les fites i seguir les indicacions o alternatives que donem en aquesta descripció. El camí de pujada al Balandrau és molt poc freqüentat, però el de baixada per les gorgues del Freser és molt conegut i fàcilment accessible.

Dificultat: Itinerari circular que presenta un desnivell considerable, cal una bona condició física.
Punt de partida: Nucli de Serrat (Queralbs).
Desnivell: Uns 1.600 m.
Distancia aproximada: 18,2 km.
Horari d´ascensió: De 3:30h a 4h.
Hora de sortida: A les 7h del bar la Rodona.

Desplaçament amb cotxes particulars fins al nucli de Serrat.

Cal portar menjar i beguda per passar tot el dia, roba i calça adecuat i llicència federativa*...

*Es faran llicències temporals el mateix dia. Preu:6€.

Més informació: 651 46 20 04 (Pere) o 616 21 66 13 (Guillem)