TwitterFacebookYoutubeRSS
  • Inici
  • Palau de l'Abadia
  • Espai Art l'Abadia

Un claustre pels creadors

logoartAl voltant dels dos pisos dels del claustre, sobre les velles pedres, l'art d'avui hi té el seu lloc. L'Espai Art Abadia ofereix una programació regular d'exposicions de creadors contemporanis amb una sòlida trajectòria. El claustre del Palau de l'Abadia embelleix les obres que s'exposen alhora que aquestes embelleixen el claustre.
L'art romànic del s. XIV / XV conviu amb harmonia amb l'art actual.

espaiart

 

Exposicions realitzades

  • 180218. Dolors Puigdemont.Interconnexions.30 anys de papers-2
    Dolors Puigdemont -Interconnexions. 30 anys de papers
  • 170722. Xavier Escribà.Lànima dels dits-2
    Xavier Escribà - L'ànima als dits
  • 170506. ISIDRE MANILS.Ficcions-2
    Isidre Manils - Ficcions. Fundació Vila Casas
  • 170409. Camí descultures.Refugi dànima-2
    Josep Mª Camí - Refugi d'ànima
  • 161105. Pep Mata. Lugar-es.De-tener-se
    Pep Mata - Lugar-es / de-tener-se
  • 160730. Josep Uclés.Equívocs intelligents
    Josep Uclés - Equívocs Intel·ligents
  • 160717. Enric Pladevall.Escultura
    Enric Pladevall - Pladevall Escultura
  • 160410. Guerrero Medina. La retirada. Exilis
    Guerrero Medina - La Retirada-Exilis
  • 160124. Eudald Alabau. Lescultor de les quatre estacions
    Eudald Alabau - L'Escultor de les Quatre Estacions
  • 160116 centelles
    Agustí Centelles - Retrats de Guerra
  • 151107. Llorenç Melgosa. Detritus
    Llorenç Melgosa - Detritus
  • 151018. Federic Amat
    Frederic Amat - Fil de la Nit
  • 150502. Walltraud Maczassek. Sonido del origen
    Waltraud Maczassek - Sonido del Origen
  • 150207. Mayte Vieta. Cuerpos de luz
    Mayte Vieta - Cuerpos de Luz. Fundació Vila Casas
  • 141031. Josep Ricart. Tessera hospitalis
    Josep Ricart i Rial - Tessera Hospitalis
  • 141019. Emili Armengol. Les tres dimensions de les runes-2
    Emili Armengol - Les Tres Dimensions de les Runes
  • 140621. Josep Guinovart. Albert Ràfols Casamada. Collecció Bassat
    Josep Guinovart & Albert Ràfols Casamada - Col·lecció Bassat d'Art Contemporani
  • 140405. Gerard Sala. Lesperit intangible
    Gerard Sala - L'esperit intangible, pintura i poesia
  • 140330. Joan Pedragosa. Perfecto formae
    Joan Pedragosa - Perfectio Formae
  • 131109. Francesc Artigau. Lentorn pintat
    Francesc Artigau - L'entorn pintat
  • 131020. Cartell Chikako Taketani. Altres silencis
    Chikako Taketani - Altres Silencis
  • 130629. Alfonso Alzamora. Menina. Rojo Rothko
    Alfonso Alzamora - Menina Rojo Rothko
  • 130624. Pep Admetlla. Som enlloc
    Pep Admetlla - Som Enlloc
  • 130202. Surroca. Calidoscopi. Exposició homenatge
    Surroca - Calidoscopi Exposició Homenatge
  • 121103. Josep Vernis. Pintura escultura Vogits
    Josep Vernis - Pintura Escultura Vogits
  • 120907. Francesc Fajula. Una aproximació a la vida
    Francesc Fajula - Una aproximació a la vida
  • 120630. Assumpcio mateu. La mirada del paisatge interior
    Assumpció Mateu - La mirada del paisatge interior
  • 120513. Anna pagespetit
    Anna Pagespetit - Esteles
  • 120423. Miquel Quilez. Rostre i emocio
    Quilez Bach- Rostres i emoció - Expressions facials
  • 111217. Glòria Muñoz. Camins Astrals
    Glòria Muñoz - Camins Astrals
  • 111016. Pere Casanovas. Dependència preexistent
    Pere Casanovas - Dependència Preexistent
  • 110806 Jordi Isern. DSPR
    Jordi Isern - DSPR
  • 110604. Josep Niebla. Àfrica amb la memòria. Obra dura
    Josep Niebla - Àfrica amb la memòria i Obra dura
  • 110402.-David-Casals-3
    David Casals - Memòria del Ter
  • 111218. Quim Domene. Fem llum al magatzem dels llibes
    Quim Domene - Fem llum al magatzem dels llibres i National Geographic
  • 100314. Gerard Sala Armaçala intangible
    Gerard Sala - Arçamala intangible
0
0
0
s2sdefault

Agustí Centelles - Retrats de Guerra

160116 centelles

D'ençà dels seus inicis, la Fundació Vila Casas ha centrat la seva mirada en el llenguatge contemporani de tots aquells autors que, coneixedors del seu present, projectaren la seva relació amb aquest mitjançant una determinada disciplina plàstica i estètica.

En l'actualitat, aquest desig de contribució en la configuració i definició de la història recent de l'art contemporani català ha donat lloc a tres àmplies col·leccions –de pintura, escultura i fotografia- que formen un patrimoni artístic de rellevància.

És en aquest context de promoció i coneixement de l'art contemporani català que se situa la present exposició, una mostra que parteix de l'adquisició, l'any 2010, d'unes imatges d'Agustí Centelles, les darreres còpies d'autor que quedaven al mercat, i que romangueren, així, a casa nostra.

Positivades pel seu autor en la dècada dels 70 del segle passat, aquesta col·lecció de més de 100 imatges dels anys de la República i de la Guerra Civil reflecteixen el tarannà innovador d'aquest reporter de la imatge que fou capaç de prendre el pols als esdeveniments del seu moment amb intel·ligència visual i instint informatiu.

Agustí Centelles i Ossó
(el Grau de València, 1909 – Barcelona, 1985)

La càmera fotogràfica que el seu pare li regalà als 13 anys va ser determinant en el futur del qui avui és considerat el primer fotoperiodista català. El 1923 ja es va inscriure a l'acabada de fundar Agrupació Fotogràfica de Catalunya i va començar a col·laborar amb el diari El Día Gráfico, i fins que es va poder establir pel seu compte el 1934 va treballar amb Josep Badosa, Josep Maria Sagarra i Pau Lluís Torrents, reconeguts fotògrafs de premsa. La qualitat i l'oportunitat de les seves fotografies, en especial les que va fer durant els Fets d'Octubre, van fer que el seu treball fos reclamat no només per la premsa barcelonina sinó també per les agències estrangeres, de manera que les seves fotografies es van publicar en les revistes internacionals més prestigioses.

A partir del 19 de juliol de 1936 va seguir i fotografiar els esdeveniments derivats del cop d'estat i de l'inici de la guerra. Després de col·laborar activament amb el Comissariat de Propaganda de la Generalitat, ingressà en el DEDIDE (Departament Especial d'Informació de l'Estat) on s'ocupà del gabinet fotogràfic, cosa que més tard també faria al SIM (Servei d'Informació Militar), motiu pel qual la seva pròpia producció fotogràfica és gairebé inexistent en aquell període.

El gener de 1939 es va exiliar a França, on va marxar enduent–se una maleta en la qual portava gairebé 5.000 negatius que podien comprometre els defensors de la República, un material que conservà amagat fins després de la mort del dictador. Passà pels camps de concentració d'Argelès–sur–Mer i Bram, abans que el setembre d'aquell any aconseguís la llibertat i s'instal·lés a Carcassona, on treballà en un estudi fotogràfic i col·laborà amb la resistència francesa.

El 1944 tornà a Reus i el 1947 s'instal·là a Barcelona. A partir d'aleshores, i per haver estat "inhabilitado para el ejercicio de la profesión" pel govern franquista, es dedicà a la fotografia publicitària i industrial, cosa que va fer a través de diferents agències de publicitat i en un semianonimat, que perdurà fins al 1978 quan el gremi de fotògrafs i la premsa, i també la crítica i les institucions, van començar a reconèixer públicament la seva obra i la seva trajectòria.

Morí el 1985, havent rebut diversos guardons, entre els quals el Premi Nacional d'Arts Plàstiques del Ministeri de Cultura (1984).

Fundació Vila Casas

Fotografies de la inauguració:

centelles1

centelles2

centelles3

centelles4

0
0
0
s2sdefault