El quartet de música moderna Obeses, la Cobla Berga Jove i el Cor d'Obeses sumen forces amb un projecte conjunt que ha revolucionat tant l'esfera contemporània com la tradicional. Com pot arribar a sonar la formació tradicional catalana interpretant repertori de música moderna? Com pot arribar a sonar el repertori tradicional català interpretat per una banda moderna? Aquest atrevit projecte aporta llum sobre aquestes qüestions, apostant per dignificar tant el so tradicional com el de l'esfera contemporània.
L’Espai Art l’Abadia de Sant Joan de les Abadesses acull, des del 21 de juny, fins al 5 d’octubre de 2025, l’exposició “Aestuarium”, de Carla Tarruella (Barcelona, 1966), reconeguda pintora expressivista-abstracta amb una trajectòria consolidada dins el panorama artístic català i internacional. Tot i que l’exposició s’ha obert al públic a partir del 21 de juny, l’acte d’inauguració tindrà lloc el 12 de juliol a les 12 h.
L’Ajuntament de Sant Joan de les Abadesses ha executat les obres d’instal·lació d’una nova canonada d’abastament d’aigua al sector de Les cinc fonts, amb l’objectiu de substituir la infraestructura antiga que presentava fuites importants i dificultats tècniques de reparació.
En el tercer aniversari del seu darrer àlbum, “L’aigua clara” (TRIS, 2022), David Carabén (veu i guitarra), Dani Vega (guitarra), Xavi Caparrós (baix), Alfons Serra (bateria) i Bernat Sánchez (teclats), guarden fidelitat a la distància curta, al contacte estret amb l’audiència, a la comunicació horitzontal d’un repertori que ja és història. L'estaran defensant al claustre del monestir, el dissabte 19 de juliol, a les 22 h.
L’Ajuntament de Sant Joan de les Abadesses ha posat en marxa l’elaboració d’un nou pla d’actuació en matèria de cures, amb l’objectiu de transformar el model d’atenció a les persones i fer front a l’envelliment demogràfic que afecta de manera significativa els pobles de muntanya.
El pròxim dissabte, 5 de juliol, Sant Joan de les Abadesses donarà el tret de sortida al 30è Festival del Comte Arnau amb una jornada que combinarà teatre i arts visuals. A les 22 h, al claustre del Monestir, el SAT Teatre Centre representarà el poema més emblemàtic sobre el comte Arnau, escrit per Joan Maragall.
Durant el mes de juliol, la Biblioteca Municipal Josep Picola de Sant Joan de les Abadesses oferirà cada dimecres a la tarda un seguit de tallers infantils gratuïts que combinen creativitat, experimentació i lectura a la terrassa. Les activitats estan adreçades a famílies amb infants de 4 a 6 anys o bé a nens i nenes a partir de 7 anys que hi vulguin assistir sols.
Aquest estiu, Sant Joan de les Abadesses acollirà la 30a edició del Festival del Comte Arnau, un projecte cultural que, amb tres dècades de trajectòria, ha sabut mantenir l’essència fundacional de donar vida al mite del comte Arnau, alhora que ha evolucionat per incorporar nous llenguatges escènics i musicals i obrir-se a públics diversos.