segellAO Top20 negatiu 200x52

logotip Ajuntament de Sant Joan de les Abadesses
logo
  • La villa
    • Situation et présentation
    • Une ville où vivre
    • Histoire de la ville
    • Comment arriver
    • Nouvelles
    • Ordre du jour
    • Plans et stationnement
    • Dades del temps
    • Magazine SJA
    • Entités
      • Registre municipal des entités
    • Jumelages
    • Élections municipales 2023
      • Informació membres de les meses
      • Consulta a quina taula et toca anar a votar
      • Consulta la participació i els resultats
  • Mairie
    • Salutation
    • Consistoire
      • Plenari municipal
      • Junta govern local
      • Comissió especial de comptes
      • Comissió informativa prèvia al ple
      • Consistori Juvenil
    • Communication et presse
      • Communiqués de presse
      • Fotografies
      • Contacte
      • Logotips corporatius
    • Participation citoyenne
      • Processos normatius en curs
      • Decàleg de bones pràctiques
      • Queixa't, suggereix o informa
      • Ordenança de participació ciutadana
      • Entitats associatives
      • Agenda municipal i ciutadana
      • Registre Grups d'Interès
      • Seguiment del pressupost
      • Réseaux sociaux
      • Butlletins informatius
      • Pla Comarcal de Dones
      • Pla Local de Joventut
    • Égalité et genre
    • Réseaux sociaux
    • Utilisateurs enregistrés
    • Boîte aux lettres éthique
    • Information statistique
    • Gouvernement ouvert et transparence
  • Siège social électronique
    • Le siège électronique
    • Traitement électronique et catalogue de procédures
    • Règlement municipal
    • Ordonnances fiscales
    • Tableau d'affichage
    • Facture électronique
    • Aménagement urbain
    • Profil de l'entrepreneur
    • Calendrier des jours non ouvrés
    • Calendrier des contribuables
    • Inventaire municipal de la voie publique
    • Carpeta ciutadana
    • La meva carpeta
    • Notificacions electròniques
    • Validador de documents
    • Els meus tràmits i gestions
  • Prestations de service
    • Centre civique
    • Répertoire des services municipaux
    • Installations sportives
    • Environnement naturel
      • Pagament per generació de residus
      • La deixalleria
      • Gestió de residus
      • Porta a porta
      • Gossos i animals de compania
      • Contaminació acústica i lumínica
      • Analítiques d'aigua
      • Manual de Bones Pràctiques Ambientals
      • Projecte Executiu PINU
      • Pla de sequera 2025
    • Aménagement urbain
      • Planification
      • Projets et travaux publics
      • Projectes d'exposició pública
    • Archives historiques municipales
    • Llar d'infants el Molí Petit
    • Casal Jaume Nunó
      • El Palmàs
      • Exposició Mestre Jaume Nunó
      • Casal de Jubilats i Pensionistes
      • Fête du Cri
        • El Grito
        • Reserva parades Grito 2024
    • La Voix de Saint Jean
    • Fondation Emma
    • Bibliothèque Josep Picola
    • Bureau de recouvrement virtuel
  • Tourisme et Culture
    • L'Office du tourisme
    • Palais l'Abbaye
    • Visites guidées
    • itinéraires
    • Où dormir
    • Où manger
    • Fête du Cri
    • Fête des clowns
    • Festival del Comte Arnau
    • PECT. Gérone, patrimoine actif
    • Concours Joan Maragall
  • Commerce et Industrie
    • Villa Icària Village des entrepreneurs
    • Directori d'empreses
  • Publications
    • Livres
    • Monographies de la Festa Major
    • Révise SJA
    • Bulletins imprimés
    • Poctefa 2021-2027
    • APEU CAL GAT
  1. Palais de l'Abbaye
  2. Espai Art l'Abadia

Assumpció Mateu - La mirada del paisatge interior

120630. Assumpcio mateu. La mirada del paisatge interior

El seu viatge és precisament anar a l'encontre d'un mateix. També utilitza la pintura i l'escriptura, de la mateixa manera que la mirada és l'eix de la seva creació. Una mirada interior, perquè la llibertat -com a sentit de percepció- no té forma.

Assumir, mirar, sentir... per l'Assumpció és una actitud que s'allibera de la forma donada i tan sols el flux, el moviment intern, aconsegueix arribar a construir, a expressar-se a través del gest, el color, la matèria, l'espai...

Més enllà de la pell, de la textura, del so...hi ha el silenci de la mirada, la profunditat d'uns ulls que han saltat la barrera dels sentits.

La forma de treballar de l'Assumpció Mateu va relacionada amb la lentitud, la incertesa, el diàleg, la reflexió, i també necessita l'aïllament.

L'artista, com a lector del món, ha de saber guardar la seva independència.

Quan Gao defensa el fet pictòric, diu que tornar a la pintura "és tornar a la intuïció, tornar a les sensacions, a una existència plena de vida, a la vida mateixa, és tornar a l'instant present, a aquest instant etern present", però també a la fragilitat de l'ésser humà, "a l'individu fràgil".

Glòria Bosch

Kosme de Barañano reflexionava sobre la darrera obra d'Assumpció Mateu:

Aquesta sèrie constitueix una meditació emocionada sobre la naturalesa i la vida humana. És una amalgama de reflexió que va del rastre de l'existència del bosc a l'empremta del cor, barreja en l'alquímia de la pintura, tragèdia i felicitat, so i fragància, fi del amor i inici de cicle. El recorregut interior i la conducta exterior (l'obra pictòrica) són dos moments que encara que semblin separats, estan estretament lligats.

Com diu la pròpia mística sufí:

Mentre la gota no s'entregui al riu no podrà oblidar la seva condició de gota, tan sols al submergir-se en el riu i finalment unir-se al mar, mira amb els ulls del mar i ella mateixa es converteix en mar.

Fotografies de la inauguració:

assumpcio1

assumpcio2

assumpcio3

assumpcio4

Anna Pagespetit - Esteles

120513. Anna pagespetit

ANATOMIA D'UNA EXPOSICIÓ

Sobre les maneres de mirar

FORA D'EXPOSICIÓ: L'EFÍMER (el que no veurem)

Tothom accepta ja, que la tendresa perjudica el progrés. (Miquel Martí i Pol) ¹

Les persones, les seves ocupacions, els seus càrrecs, els seus lligams, els seus ritmes, els seus rituals... construeixen les històries individuals, els relats documentals, les micronarratives que ajuden a construir la història. Són els protagonistes efímers d'aquesta exposició, la seva condició d'efímers fa que hagin desaparegut dels seus escenaris, aquests resten plens de rastres i esteles. Van ser els protagonistes d'una societat, la industrial, que s'ha anat transformant.

Tal com explica John Berger, les imatges, al principi, es van fer per evocar l'aparença d'alguna cosa absent i, progressivament, es va prendre consciència que la imatge sobreviuria a allò representat i així és, que es va prendre consciència creixent del document històric. Document que no serà present en aquesta exposició.

L'ESCENARI: ALLÒ PERMANENT

Veure el que es té davant exigeix una lluita constant. (George Orwell)²

Les grans estructures fabrils són joies de l'arqueologia industrial, grans estructures de ferro, vidre i obra, espais diàfans que guarden tipologies arquitectòniques d'una època on la modernitat va fer realitat algunes de les seves utopies inicials: l'exercici del treball, la col·lectivitat, l'espai comú,....

Ara molts d'aquests espais, les antigues estructures fabrils, s'han anat buidant, resten com testimonis permanents, escenaris d'un passat amb consciència de present. Una lectura interpretada d'aquests espais els converteix amb protagonistes d'aquesta exposició.

L'EXPOSICIÓ: LES MANERES DE MIRAR

Tota imatge encarna una manera de mirar (...): La manera de mirar del fotògraf es reflecteix en la seva elecció del tema. (John Berger)³

La mirada de l'Anna Pagespetit ens ensenya, amb la seva obra fotogràfica, des de la societat actual, el present, una mirada poètica, que captura esteles de moments passats. Les seves fotos són poemes visuals que re dibuixen els espais buits i els dóna una nova dimensió.

Fa enfocs geomètrics que ens recorden el ritme ordenat de les tipologies arquitectòniques industrials, s'atura en uns dels grans protagonistes: les màquines, testimonis inerts d'un moment, d'un procés de treball i de producció.

Amb una mirada inquieta, continua el recorregut cap a espais foscos, sense rastres d'humanització, més, que alguns mobles de l'entrada amb fitxes, claus, llums,...testimonis silenciosos d'un moment d'activitat, com frases d'un poema de Miquel Martí i Pol:

La sirena petita, els rellotges elèctrics de les quadres.
Els motors i les corretges.
Les màquines, el fil, els fluorescents. 4

Amb aquestes belles imatges, esteles d'una etapa, l'Anna encara, de manera subtil, una qüestió més profunda; la que recorda George Steiner sobre el pes del passat, en el seu text sobre La idea d'Europa, quan ens diu: "(...) la qüestió, ..., és més profunda. Fins un nen europeu s'inclina sota el pes del passat, com tantes vegades ho fa sota el pes de la motxilla escolar sobrecarregada." 5

Carme Ortiz
Crítica d'art i professora d'art a l'escola Lotja de Barcelona
Primavera 2012

1 Citat al poema No estem mai sols de Miquel Martí i Pol, forma part del poemari La fàbrica, 1959.
2 George Orwell In Front of Your Nose, First published: Tribune. — GB, London. — March 22, 1946.
3 John Berger, Modos de ver, Editorial GG. Barcelona 2000. pp.16
4 Citat al poema Homenatge a Miquel Bauça de Miquel Martí i Pol, forma part del poemari La fàbrica, 1959.
5 George Steiner, La idea de Europa. Bibiloteca de ensayos

Fotografies de la inauguració:

pagespetit1

pagespetit2

pagespetit3

pagespetit4

  1. Quilez Bach- Rostres i emoció - Expressions facials
  2. Glòria Muñoz - Camins Astrals
  3. David Casals - Memòria del Ter
  4. Josep Niebla - Àfrica amb la memòria i Obra dura
  5. Quim Domene - Fem llum al magatzem dels llibres i National Geographic
  6. Jordi Isern - DSPR
  7. Miralls amb memòria
  8. Gerard Sala - Arçamala intangible

Page 19 sur 23

  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
Twitter Facebook Youtube

TURISME I CULTURA

  • Visita'ns
    • L'Office du tourisme
    • Comment arriver
    • Météo
    • El Ripollès
  • Descobreix Sant Joan
    • Histoire de la ville
    • Patrimoni d'interès
    • Cultura i tradició
    • Activitats, fires i festes
  • Ce qu'il faut faire
    • Ordre du jour
    • Visites guidées
    • itinéraires
      • Senderistes
      • Ciclistes
      • Literàries
  • Où manger
  • Où dormir
    • Autocaravanes
    • Bed & Breakfast
    • Càmpings
    • Habitatges d'ús turístic
    • Hotels
    • Turisme rural
  • Palais de l'Abbaye
    • Un lloc emblemàtic
    • Romànic. Una volta pel Ripollès
    • Serveis al Palau de l'Abadia
    • Centre d'interpretació del Comte Arnau
    • Espai Art l'Abadia
      • Exposicions
  • La Comarca
  • PECT. Gérone, patrimoine actif
  • Esdeveniments destacats
  • Festival del Comte Arnau
    • Festival del Comte Arnau 2025
    • Fête du Comte Arnau 2024
    • Festival del Comte Arnau 2023
    • Festival del Comte Arnau 2022
    • Festival del Comte Arnau 2020
  • Fête du Cri
  • Fête des clowns
El Palmàs. Centre Cívic de Sant Joan de les Abadesses

Centre Cívic de Sant Joan

El Palmàs
Exposició
Mestre Jaume Nunó

Exposició Mestre Jaume Nunó
Centre Cívic

El Palmàs

Centre Cívic

Centre Cívic
Espai Art l'Abadia

Pintura, escultura, fotografia

Espai Art l'Abadia
El claustre dels creadors

Espai Art l'Abadia
Palau de l'Abadia

Art, Romànic i Terra de Comtes

Palau de l'Abadia
Descobreix-lo

Palau de l'Abadia
  • Français
  • Català
  • Español
  • English
L'Ajuntament de Sant Joan de les Abadesses és una entitat associada del projecte PECT Girona, patrimoni actiu

Títol de l'operació  Reactivació del patrimoni industrial a Sant Joan de les Abadesses (Museu de la Colònia Llaudet). Aquest projecte ha estat cofinançat pel Fons Europeu de Desenvolupament Regional de la Unió Europea, la Generalitat de Catalunya, la Diputació de Girona i l'Ajuntament de Sant Joan de les Abadesses

Aquest projecte ha estat cofinançat pel Fons Europeu de Desenvolupament Regional de la Unió Europea, la Generalitat de Catalunya, la Diputació de Girona i l'Ajuntament de Sant Joan de les Abadesses

WkOEnmSyH2YMBooy
__

© 2025 Sant Joan de les Abadesses
Ajuntament de Sant Joan de les Abadesses. Plaça Major, 3 - Tel. 972 720 100 - Contacte
Avís legal - Política de privacitat - Política de galetes

Web creada per: Dinàmic Enginy, Global ICT Services i l'estudi de l'Arminda