L'infant d'aquesta edat està en un període evolutiu caracteritzat pel desenvolupament dels sentiments i les emocions. És el període de la vida de l'infant en què s'experimenta una transformació més ràpida.
En el seu primer any de vida avança en la motricitat, així doncs, passa d'una activitat inicialment reflexe a una activitat progressivament més voluntària (experimentació en els diferents espais psicomotors).
La relació afectiva amb l'educadora és molt important, ja que ella serà el seu referent a l'Escola durant els seus tres primers anys de vida.
Durant aquest període passarà també d'una dependència de l'adult, inicialment absoluta, a una certa independència per manipular objectes com els de "la panera dels tresors", observar-los des de diferents posicions i traslladar-se de forma independent.
L'infant també aprendrà, amb l'ajuda de l'educadora, a relaxar-se amb el "massatge infantil" en el mateix espai de l'aula, adequant-lo amb un ambient tranquil.
I per últim, durant el curs i al seu ritme, l'infant anirà adquirint
els primers hàbits alimentaris, de
son, de repòs i d'higiene.
La Lia, la nostra mestra El racó de les ratetes
Cuineta El Racó de les Joguines
Nens