TwitterFacebookYoutubeRSS

L'equip educatiu de la llar d'infants Molí Petit ha introduït una sèrie de canvis per tal de millorar el seu projecte educatiu. Fruit de l'experiència de les educadores, dels cursos de formació i del contacte amb altres centres, l'equip educatiu s'ha posat al dia de tots els avenços pedagògics i científics de la seva etapa educativa (dels 0 als 3 anys).

Des de finals del curs passat s'han començat a aplicar alguns dels mètodes que han sorgit de Pistoia, una ciutat de la Toscana que és coneguda per la seva importància per a l'estudi de l'educació infantil i d'on sorgeixen molts dels models educatius pioners.

Els principals canvis que s'han fet a la llar d'infants Molí Petit han anat encaminats a que els nens vegin la llar com una continuïtat de les seves cases. Per a què això sigui possible s'han redefinit els espais i els materials utilitzats. Per això ara les aules s'assimilen més a una estança de la casa, amb retrats de les educadors i dels infants, menys joguines, sofàs, roba en comptes de plàstic en els acabats,... Aquestes modificacions han permès aconseguir un ambient més relaxat, unes relacions més amables entre els infants i una capacitat d'autonomia més gran.

Com que els infants ara són més autònoms, l'equip docent està pendent de com els nens i nenes es mouen, investiguen, manipulen i experimenten i així poden escollir més acuradament les activitats que els ofereixen o com redefinir els espais.

Adequació del sorral
Durant aquest passat Nadal s'ha aprofitat el tancament de la lar d'infants per construir una estructura de fusta que protegeix el sorral. S'ha tapat amb una fusta tractada per a exteriors i mitjançant un mecanisme es podrà obrir o tancar depenent de cada moment que es necessiti i protegir i mantenir-lo net quan no s'utilitzi.

llar-infants

Descarrega la fotografia en alta ressolució


Per més informació: Montserrat Tallant Descamps, regidora d'ensenyament
Telèfon: 648658532