Les obres de millora de la mobilitat i l’accessibilitat urbana a Sant Joan de les Abadesses, finançades en gran part pel programa DUS 5000 de la Unió Europea, estan arribant a la seva fase final. Aquestes actuacions, amb un cost total de prop de 2,4 milions d’euros, permetran transformar l’ús de l’espai públic i millorar la qualitat de vida dels veïns i veïnes.
Actualment, s'està ultimant la connexió entre la plaça Torras i Bages i la pujada de les Monges, així com l’ampliació de la secció del pont de la Plana. Tot i que de forma inicial es preveia el tall total del trànsit de vehicles en aquests punts, l’empresa adjudicatària ha adaptat el pla d’execució per tal de minimitzar les afectacions i evitar, en la mesura del possible, restriccions de circulació.
Amb tot, es recomana estar atent a possibles modificacions, ja que sempre poden sorgir imprevistos. En aquest sentit, per garantir una comunicació fluida amb els veïns i veïnes de les zones afectades, l’Ajuntament ha habilitat una llista de difusió a través de WhatsApp, on s’informa puntualment de l’evolució dels treballs i de qualsevol afectació viària o en els serveis.
Un cop finalitzades aquestes intervencions, s’iniciarà la darrera fase del projecte: la connexió entre el passeig Comte Guifré i l’avinguda Comte Guifré. Aquest punt, actualment és l’única via d’accés a la Vila Vella, motiu pel qual s’ha d’esperar que s’acabin les obres al voltant de la plaça de l’Abadessa Emma i s’habilitin de nou altres punts d’entrada al barri.
Aquest conjunt d’actuacions urbanístiques transformarà significativament la mobilitat i l’accessibilitat de Sant Joan de les Abadesses. A més, la remodelació d’aquests espais consolidarà un entorn més amable per als vianants, tot preservant i potenciant el patrimoni històric i la funcionalitat de trobada dels espais públics.
L’Ajuntament vol agrair la comprensió i paciència de veïns, veïnes i comerços durant aquest període de treballs i confia que ben aviat tothom podrà gaudir d’una vila més accessible, segura i adaptada a les necessitats actuals i futures.