Reconeixement Administració Oberta Posició Top20

logotip Ajuntament de Sant Joan de les Abadesses
logo
  • La Vila
    • Situació i presentació
    • Un poble per viure
    • Història de la vila
    • Com arribar
    • Notícies
    • Agenda
    • Plànols i aparcament
    • Dades del temps
    • Revista SJA
    • Entitats
      • Registre municipal d'entitats
    • Agermanaments
    • Eleccions Municipals 2023
      • Informació membres de les meses
      • Consulta a quina taula et toca anar a votar
      • Consulta la participació i els resultats
  • Ajuntament
    • Salutació
    • Consistori
      • Plenari municipal
      • Junta govern local
      • Comissió especial de comptes
      • Comissió informativa prèvia al ple
      • Consistori Juvenil
    • Comunicació i premsa
      • Notes de premsa
      • Fotografies
      • Contacte
      • Logotips corporatius
    • Participació ciutadana
      • Processos normatius en curs
      • Decàleg de bones pràctiques
      • Queixa't, suggereix o informa
      • Ordenança de participació ciutadana
      • Entitats associatives
      • Agenda municipal i ciutadana
      • Registre Grups d'Interès
      • Seguiment del pressupost
      • Xarxes socials
      • Butlletins informatius
      • Pla Comarcal de Dones
      • Pla Local de Joventut
    • Igualtat i Gènere
    • Xarxes socials
    • Usuaris registrats
    • Bústia ètica
    • Informació estadística
    • Govern obert i transparència
  • Seu electrònica
    • La seu electrònica
    • Tramitació electrònica i catàleg de tràmits
    • Normativa municipal
    • Ordenances fiscals
    • Taulell d'anuncis
    • Factura electrònica
    • Planejament urbanístic
    • Perfil del contractant
    • Calendari de dies inhàbils
    • Calendari del contribuent
    • Inventari Municipal de camins públics
    • Carpeta ciutadana
    • La meva carpeta
    • Notificacions electròniques
    • Validador de documents
    • Els meus tràmits i gestions
  • Serveis
    • Centre Cívic
    • Directori de serveis municipals
    • Instal·lacions esportives
    • Medi ambient
      • Pagament per generació de residus
      • La deixalleria
      • Gestió de residus
      • Porta a porta
      • Gossos i animals de compania
      • Contaminació acústica i lumínica
      • Analítiques d'aigua
      • Manual de Bones Pràctiques Ambientals
      • Projecte Executiu PINU
      • Pla de sequera 2025
    • Urbanisme
      • Planejament
      • Projectes i obres públiques
      • Projectes d'exposició pública
    • Arxiu històric municipal
    • Llar d'infants el Molí Petit
    • Casal Jaume Nunó
      • El Palmàs
      • Exposició Mestre Jaume Nunó
      • Casal de Jubilats i Pensionistes
      • Festa del Grito
        • El Grito
        • Reserva parades Grito 2024
    • La Veu de Sant Joan
    • Fundació Emma
    • Biblioteca Josep Picola
    • Oficina virtual de recaptació
  • Turisme i Cultura
    • Oficina de Turisme
    • Palau de l'Abadia
    • Visites guiades
    • Rutes
    • On dormir
    • On menjar
    • Festa del Grito
    • Clownia Festival
    • Festival del Comte Arnau
    • PECT. Girona, patrimoni actiu
    • Certamen Joan Maragall
  • Comerç i Indústria
    • Vila Icària. Vila d'emprenedors
    • Directori d'empreses
  • Publicacions
    • Llibres
    • Monogràfics Festa Major
    • Revistes SJA
    • Butlletins informatius impressos
  • FONS EU
    • PROJECTES EUROPEUS
    • Poctefa 2021-2027
    • APEU CAL GAT
  1. Palau de l'Abadia
  2. Espai Art l'Abadia

Mayte Vieta - Cuerpos de Luz. Fundació Vila Casas

150207. Mayte Vieta. Cuerpos de luz

Al pie del monte Gais, habiendo pasado ya de la yerma pantanosa a la más fértil tierra arcillosa, discurre el Salzach al atardecer. Allí, en la ribera del río, a la altura de ese peón llamado "roca primitiva", me vino una vez al encuentro un hombre que, mirando el peñón levemente sobresaliente y las oquedades en él socavadas, dijo: "El mundo es antiguo, ¿verdad, señor Loser?".

Peter Handke, El chino del dolor

És el món de Mayte Vieta un estat de somni que esquiva la insuportable levitat de l'ésser?

D'ençà dels seus inicis, el treball de Mayte Vieta (Blanes, 1971) ha estat centrat en la plasmació de mons atemporals que desprenen una gèlida sensació de solitud; fragments de vida, de memòria i de presència es dissolen en la immensitat de la natura. I, on s'amaga l'instant? Aquelles partícules de temps que contenen tot allò que no té cabuda en la forma, com la levitat o la fragilitat, i que obren un abisme entre el moment viscut i la imatge retratada. El cos, inert i nu, levita ara enmig de la foscor de l'oceà en un gest que ens remet a l'origen i que se sap sotmès a la voluntat de la natura.

Les set obres que componen la sèrie "Cuerpos de luz" funcionen a mode de seqüència; intervals, moments, segons que evoquen el temps fugit i que ens situen just en el llindar que limita realitat i ficció. La dificultat del procés de treball d'aquesta sèrie —elaborada en la foscor de la nit d'un mes de novembre al mar de Blanes— no és un fet aïllat en la trajectòria de Vieta; la necessitat de localitzar territoris concrets, sovint somiats, la condueixen als confins de la terra en un posicionament de constatació que l'home queda reduït davant la incommensurable majestuositat de la natura.

Les pulsions romàntiques de l'obra de Mayte Vieta repten l'espectador a trobar la manera de conciliar un sentiment de desemparament extrem amb la voluntat de participar en la immensitat de l'univers; una tensió que ens remet a El monjo contemplant el mar, de Caspar David Friedrich, obra arquetípica en la representació d'una voluntat humana que troba els seus límits en la determinació còsmica. La dualitat: desproveït de tot artifici, el cos es concentra i s'estén, s'abandona i es recupera, en una dansa que se situa a mig camí entre l'inconscient i el món tangible. Tanmateix, el cos en l'obra de Vieta i a diferència de la figura de Friedrich, expressa un sentiment de pèrdua que es reflecteix en la recerca constant d'un retorn a un estadi de primigènia gestació.

Natàlia Chocarro Bosom

Fundació Vila Casas

Fotografies de la inauguració:

Vieta

Vieta1

Vieta2

Vieta3

Waltraud Maczassek - Sonido del Origen

150502. Walltraud Maczassek. Sonido del origen

La creación artística ofrece varias interpretaciones. En el caso de Waltraud Maczassek, podemos ver su obra en conjunto como un proceso de génesis, con un desarrollo que nos lleva de unas formas nacidas del caos primigenio propio de toda obra de arte, a una clarificación que cristaliza en geometría que posteriormente se flexibiliza hasta ocultarse en un nivel invisible del cuadro. No es un fruto que surja ni solo, ni principalmente, de la razón, en un acto voluntario, sino en obediencia a una voz interior.

El punto conceptual de llegada será el de la conciliación de los contrarios. La serenidad, el remanso de las aguas que no cesan, sin embargo, de fluir. Signos de esta inquietud, de este anhelo, denotan una necesidad espiritual. Todo fluye, y no hemos de dejarnos atrapar por las cosas, para nada que impida la identificación con el cosmos, evocado en estas pinturas, para fluir también. Aparecen pequeñas manchas o trazos que pueblan el espacio y crecen armónicamente, con ritmos musicales de fina sensibilidad. La música es siempre el último y más profundo estadio de la obra de arte. Una música silente, que sólo podemos oír si nosotros, física y mentalmente, permanecemos en el mismo silencio que guarda la obra.

Estas tres fases están implícitas en cada una de estas obras, han pasado por ellas y, al mismo tiempo, podemos observarlas en el conjunto, visto como una sola obra. Son distintos momentos de identificación con el cosmos, que producen la sensación de universos paralelos en constante crecimiento. La producción de Waltraud Maczassek constituye, en conjunto, una unidad y, al mismo tiempo, como en toda realización verdaderamente creativa, cada cuadro es una entidad distinta y autosuficiente, que tenemos que considerar única. La creación artística está siempre realizada en un proceso en que el creador opera en un plano donde el espacio interior, el de su mente, es uno con el exterior. Espacio y tiempo se han fundido en el momento de la creación para el artista, como lo harán en la contemplación atenta del espectador.

José Corredor-Matheos

 

Fotografies de la inauguració:

Waltraud

Waltraud1

Waltraud2

Waltraud3

 

  1. Frederic Amat - Fil de la Nit
  2. Llorenç Melgosa - Detritus
  3. Eudald Alabau - L'Escultor de les Quatre Estacions
  4. Guerrero Medina - La Retirada–Exilis
  5. Enric Pladevall - Pladevall Escultura
  6. Josep Uclés - Equívocs Intel·ligents
  7. Pep Mata - Lugar-es / De-Tener-se
  8. Dolors Puigdemont, Interconnexions, 30 anys de papers
  9. Xavier Escribà - L'ànima als dits
  10. Isidre Manils - Ficcions, Fundació Vila Casas
  11. Josep Mª Camí - Refugi d'ànima
  12. Joan Pedragosa - Perfectio Formae
  13. Francesc Artigau - L'entorn pintat
  14. Gerard Sala - L'esperit intangible, pintura i poesia
  15. Chikako Taketani - Altres Silencis
  16. Alfonso Alzamora - Menina Rojo Rothko
  17. Pep Admetlla - Som Enlloc
  18. Surroca - Calidoscopi Exposició Homenatge
  19. Josep Vernis - Pintura Escultura Vogits
  20. Francesc Fajula - Una aproximació a la vida
  21. Assumpció Mateu - La mirada del paisatge interior
  22. Anna Pagespetit - Esteles
  23. Quilez Bach- Rostres i emoció - Expressions facials
  24. Glòria Muñoz - Camins Astrals
  25. David Casals - Memòria del Ter
  26. Josep Niebla - Àfrica amb la memòria i Obra dura
  27. Quim Domene - Fem llum al magatzem dels llibres i National Geographic
  28. Jordi Isern - DSPR
  29. Miralls amb memòria
  30. Gerard Sala - Arçamala intangible

Pàgina 8 de 23

  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
Twitter Facebook Youtube

TURISME I CULTURA

  • Visita'ns
    • Oficina de turisme
    • Com arribar
    • Meteo
    • El Ripollès
  • Descobreix Sant Joan
    • Història de la vila
    • Patrimoni d'interès
    • Cultura i tradició
    • Activitats, fires i festes
  • Què fer
    • Agenda
    • Visites guiades
    • Rutes
      • Senderistes
      • Ciclistes
      • Literàries
  • On menjar
  • On dormir
    • Autocaravanes
    • Bed & Breakfast
    • Càmpings
    • Habitatges d'ús turístic
    • Hotels
    • Turisme rural
  • Palau de l'Abadia
    • Un lloc emblemàtic
    • Romànic. Una volta pel Ripollès
    • Serveis al Palau de l'Abadia
    • Centre d'interpretació del Comte Arnau
    • Espai Art l'Abadia
      • Exposicions
  • La Comarca
  • PECT. Girona, patrimoni actiu
  • Esdeveniments destacats
  • Festival del Comte Arnau
    • Festival del Comte Arnau 2025
    • Festival del Comte Arnau 2024
    • Festival del Comte Arnau 2023
    • Festival del Comte Arnau 2022
    • Festival del Comte Arnau 2020
  • Festa del Grito
  • Clownia Festival
El Palmàs. Centre Cívic de Sant Joan de les Abadesses

Centre Cívic de Sant Joan

El Palmàs
Exposició
Mestre Jaume Nunó

Exposició Mestre Jaume Nunó
Centre Cívic

El Palmàs

Centre Cívic

Centre Cívic
Espai Art l'Abadia

Pintura, escultura, fotografia

Espai Art l'Abadia
El claustre dels creadors

Espai Art l'Abadia
Palau de l'Abadia

Art, Romànic i Terra de Comtes

Palau de l'Abadia
Descobreix-lo

Palau de l'Abadia
  • Français
  • Català
  • Español
  • English
L'Ajuntament de Sant Joan de les Abadesses és una entitat associada del projecte PECT Girona, patrimoni actiu

Títol de l'operació  Reactivació del patrimoni industrial a Sant Joan de les Abadesses (Museu de la Colònia Llaudet). Aquest projecte ha estat cofinançat pel Fons Europeu de Desenvolupament Regional de la Unió Europea, la Generalitat de Catalunya, la Diputació de Girona i l'Ajuntament de Sant Joan de les Abadesses

Aquest projecte ha estat cofinançat pel Fons Europeu de Desenvolupament Regional de la Unió Europea, la Generalitat de Catalunya, la Diputació de Girona i l'Ajuntament de Sant Joan de les Abadesses

WkOEnmSyH2YMBooy
__

© 2025 Sant Joan de les Abadesses
Ajuntament de Sant Joan de les Abadesses. Plaça Major, 3 - Tel. 972 720 100 - Contacte
Avís legal - Política de privacitat - Política de galetes

Web creada per: Dinàmic Enginy, Global ICT Services i l'estudi de l'Arminda