Reconeixement Administració Oberta Posició Top20

logotip Ajuntament de Sant Joan de les Abadesses
logo
  • La Vila
    • Situació i presentació
    • Un poble per viure
    • Història de la vila
    • Com arribar
    • Notícies
    • Agenda
    • Plànols i aparcament
    • Dades del temps
    • Revista SJA
    • Entitats
      • Registre municipal d'entitats
    • Agermanaments
    • Eleccions Municipals 2023
      • Informació membres de les meses
      • Consulta a quina taula et toca anar a votar
      • Consulta la participació i els resultats
  • Ajuntament
    • Salutació
    • Consistori
      • Plenari municipal
      • Junta govern local
      • Comissió especial de comptes
      • Comissió informativa prèvia al ple
      • Consistori Juvenil
    • Comunicació i premsa
      • Notes de premsa
      • Fotografies
      • Contacte
      • Logotips corporatius
    • Participació ciutadana
      • Processos normatius en curs
      • Decàleg de bones pràctiques
      • Queixa't, suggereix o informa
      • Ordenança de participació ciutadana
      • Entitats associatives
      • Agenda municipal i ciutadana
      • Registre Grups d'Interès
      • Seguiment del pressupost
      • Xarxes socials
      • Butlletins informatius
      • Pla Comarcal de Dones
      • Pla Local de Joventut
    • Igualtat i Gènere
    • Xarxes socials
    • Usuaris registrats
    • Bústia ètica
    • Informació estadística
    • Govern obert i transparència
  • Seu electrònica
    • La seu electrònica
    • Tramitació electrònica i catàleg de tràmits
    • Normativa municipal
    • Ordenances fiscals
    • Taulell d'anuncis
    • Factura electrònica
    • Planejament urbanístic
    • Perfil del contractant
    • Calendari de dies inhàbils
    • Calendari del contribuent
    • Inventari Municipal de camins públics
    • Carpeta ciutadana
    • La meva carpeta
    • Notificacions electròniques
    • Validador de documents
    • Els meus tràmits i gestions
  • Serveis
    • Centre Cívic
    • Directori de serveis municipals
    • Instal·lacions esportives
    • Medi ambient
      • Pagament per generació de residus
      • La deixalleria
      • Gestió de residus
      • Porta a porta
      • Gossos i animals de compania
      • Contaminació acústica i lumínica
      • Analítiques d'aigua
      • Manual de Bones Pràctiques Ambientals
      • Projecte Executiu PINU
      • Pla de sequera 2025
    • Urbanisme
      • Planejament
      • Projectes i obres públiques
      • Projectes d'exposició pública
    • Arxiu històric municipal
    • Llar d'infants el Molí Petit
    • Casal Jaume Nunó
      • El Palmàs
      • Exposició Mestre Jaume Nunó
      • Casal de Jubilats i Pensionistes
      • Festa del Grito
        • El Grito
        • Reserva parades Grito 2024
    • La Veu de Sant Joan
    • Fundació Emma
    • Biblioteca Josep Picola
    • Oficina virtual de recaptació
  • Turisme i Cultura
    • Oficina de Turisme
    • Palau de l'Abadia
    • Visites guiades
    • Rutes
    • On dormir
    • On menjar
    • Festa del Grito
    • Clownia Festival
    • Festival del Comte Arnau
    • PECT. Girona, patrimoni actiu
    • Certamen Joan Maragall
  • Comerç i Indústria
    • Vila Icària. Vila d'emprenedors
    • Directori d'empreses
  • Publicacions
    • Llibres
    • Monogràfics Festa Major
    • Revistes SJA
    • Butlletins informatius impressos
  • FONS EU
    • DUS 5000 – IDAE Peatonalizació del centre i eix Institut-Escola a La Plana
    • PIREP – MIVAU Rehabilitació patrimoni industrial de la Colònia Llaudet i energètica del seu museu
    • Departament de Drets Socials - Adaptació OAC
    • Institut Català de l’Energia - IDAE - Incentius a l’autoconsum
    • Interreg – POCTEFA - Recuperació patrimoni industrial de la Colònia Llaudet i del seu museu
  1. Palau de l'Abadia
  2. Espai Art l'Abadia

Silvia Goltzman i Alejandro Viladrich – Huellas del Sur

180721-GOLTZMAN VILADRICH

"La cultura es un medio para la comprensión colectiva, no una espiral para escapar del mundo"

Creemos pertenecer a un colectivo de creadores y pensadores latinoamericanos, que intentamos construir identidad a partir de asumir nuestro mestizaje, afianzándonos en lo que tenemos en común, realizando así obra que transporte historia, desocultándola.

En Sudamérica, hablar de la "Escuela del Sur", referencia un estilo, un concepto, una filosofía y la multiplicación exponencial a través de generaciones. De ahí viene nuestra formación plástica, la cual incluye el aporte de las vanguardias universales.

La denominación surge de Joaquín Torres García, el maestro uruguayo-catalán y de su ciclópea tarea pedagógica y plástica en las orillas del río color de león que parece mar: el Río de la Plata.

Torres, inicialmente formado en la cultura mediterránea y partícipe activo en las vanguardias europeas, intenta con sensibilidad intuitiva y racionalidad de maestro, priorizar a la América negada en la construcción de identidad continental, al regresar a su ciudad natal, Montevideo.

Así entonces, la figura de Torres tiene en este escrito solo un carácter simbólico. Su aporte, representa junto a todos aquellos creadores-hacedores que tuvieron y tienen la voluntad del "ser-paisano", del "ser-Mapu" (tierra, en lengua Mapuche), que late en nuestras entrañas por sangre o por cielo. Las eternas culturas agrarias, rescatan un sentido de trascendencia, siendo conexión con el origen para "el ser y el estar" viviendo.

Las obras son estructuras en frontalidad, relación de partes, donde lo háptico (lo táctil) se acopla con lo visual, el tono (color dentro de una escala de valores) tiene peso y crea climas; las líneas, puntos y planos, eterno lenguaje universal, estructuran desde lo gestual o geométrico.

Lo "colectivo", asumido como indispensable, acarreando tradición.

La "huella", esa pulsión particular del creador, producto de la "mano que hace", está presente. Eterna pulsión vital de afirmación romántica que da lugar a lo incierto. La emoción directa, presencia de la intuición, en las estructuras y derivados compositivos.

El "territorio", geografía humana de quien camina y es con los otros, sin dejar de ser paisaje, generando, quizás, un orden vital que pueda ligar a los seres humanos desde la época que nos toca vivir...

Tríada como intención siempre presente al hacer obra para compartir.

Atahualpa Yupanqui
Poeta y músico argentino

Fotografies de la inauguració:

Goltzman-Viladrich-4

Goltzman-Viladrich-1

Goltzman-Viladrich-2

Goltzman-Viladrich-3

 

 

Salvador Juanpere - ... cert fenomen que anomenem escultura

cartell-SALVADOR-JUANPERE

Quan Giacometti es referia a "un cert fenomen que anomenem escultura" ho feia per dir que havia començat a entendre allò que l'obsessionava: el sentit del seu ofici. La selecció d'obres de Salvador Juanpere que podem veure al claustre del Palau de l'Abadia esdevenen una mostra de l'interès de l'artista aquests últims anys per pensar en aquest fenomen.

A partir de la reflexió sobre els confins lingüístics, conceptuals i tècnics de l'escultura i establint un diàleg amb la història de l'art tot apropiant-se d'artistes com Bernini, Brancusi, Beuys, Bourgeois o el mateix Giacometti, l'artista inicia un joc meta-artístic en el qual rescata el virtuosisme tècnic per situar-se en un espai simbòlic i conceptual. En aquest lloc són indispensables de la mateixa manera la forma i la idea, i és per on l'artista transita mogut per una necessitat de treball manual i de pensament.

Juanpere recrea les seves eines, ens mostra els trossos de marbre sobrants d'altres escultures i redueix el seu espai de treball a blocs de pedra que transporta amb un transpalet. Amb aquestes mostres del fer diari de l'artista, el claustre esdevé una escenografia poètica del seu taller, un boci de l'espai-refugi des del qual l'escultor pensa i on esdevé, alhora, aïllat i permeable als fluxos de la vida. Al taller, a l'estudi, és on la quotidianitat uneix d'una manera màgica la inquietud intel·lectual amb allò més natural de l'ésser, el contacte amb la matèria, que Juanpere treballa amb les mans, les eines i el temps de la mateixa manera que un pagès dona forma a la terra.

Si al camp hom demana als déus o a la climatologia que el treball avanci, Juanpere evoca els seus homòlegs artistes i poetes i pensadors mitjançant el text, tensant a través del diàleg els postulats del barroc i de la modernitat per intentar desaprendre i entendre el treball escultòric. Com Giacometti, l'artista sembla dir-nos: "treballo per intentar comprendre el que passa", i per fer-ho engega una investigació que posa al centre l'objecte com a pensament.

Avui la fusta, el marbre i els dibuixos, un cop acabada la conversa amb els clàssics i la feixuga lluita amb les cavil·lacions de l'artista, resten – a cent quilòmetres de distància del seu taller – en un estat de repòs transcendent. Ajaguts damunt la penya, directament a terra o a tocar de la paret centenària mantenen, però, una actitud d'alerta: preparats per una nova batalla de relats amb l'espectador.

Des de les seves primeres escultures a la dècada dels 80 partint de referents de l'art povera i de la influència de Brancusi o Beuys, en els darrers anys, Salvador Juanpere ha dirigit el seu treball cap als mecanismes més instrumentals i formals del camp expandit de l'escultura i els girs metalingüístics dels seus processos. Un treball escultòric que combina amb referències a les grans figures de l'escultura occidental com Bernini, Brancusi, Giacometti, Beuys, Oteiza, Judd, Penone o altres. Juanpere ha dut la pràctica de l'escultura a totes les seves possibles aplicacions, des del treball a petita escala fins a l'escultura pública permanent. La seva obra figura en diverses col·leccions públiques i privades com el MACBA, La Fundació La Caixa, el MAMT, o La Fundació Vila Casas. Ha exposat individualment en nombroses galeries i té obra pública a Catalunya, Corea del Sud i Finlàndia.

Diana Juanpere Dunyó
Historiadora de l'art

Fotografies de la inauguració:

Salvador-Juanpere-1

Salvador-Juanpere-2

Salvador-Juanpere-3

Salvador-Juanpere-4

  1. Rosa Serra - Classicisme i Contemporaneïtat
  2. Agustí Centelles - Retrats de Guerra
  3. Pere Casanovas - Dependència Preexistent
  4. Josep Guinovart & Albert Ràfols Casamada - Col·lecció Bassat d'Art Contemporani
  5. Emili Armengol - Les Tres Dimensions de les Runes
  6. Josep Ricart i Rial - Tessera Hospitalis
  7. Mayte Vieta - Cuerpos de Luz. Fundació Vila Casas
  8. Waltraud Maczassek - Sonido del Origen
  9. Frederic Amat - Fil de la Nit
  10. Llorenç Melgosa - Detritus
  11. Eudald Alabau - L'Escultor de les Quatre Estacions
  12. Guerrero Medina - La Retirada–Exilis
  13. Enric Pladevall - Pladevall Escultura
  14. Josep Uclés - Equívocs Intel·ligents
  15. Pep Mata - Lugar-es / De-Tener-se
  16. Dolors Puigdemont, Interconnexions, 30 anys de papers
  17. Xavier Escribà - L'ànima als dits
  18. Isidre Manils - Ficcions, Fundació Vila Casas
  19. Josep Mª Camí - Refugi d'ànima
  20. Joan Pedragosa - Perfectio Formae
  21. Francesc Artigau - L'entorn pintat
  22. Gerard Sala - L'esperit intangible, pintura i poesia
  23. Chikako Taketani - Altres Silencis
  24. Alfonso Alzamora - Menina Rojo Rothko
  25. Pep Admetlla - Som Enlloc
  26. Surroca - Calidoscopi Exposició Homenatge
  27. Josep Vernis - Pintura Escultura Vogits
  28. Francesc Fajula - Una aproximació a la vida
  29. Assumpció Mateu - La mirada del paisatge interior
  30. Anna Pagespetit - Esteles
  31. Quilez Bach- Rostres i emoció - Expressions facials
  32. Glòria Muñoz - Camins Astrals
  33. David Casals - Memòria del Ter
  34. Josep Niebla - Àfrica amb la memòria i Obra dura
  35. Quim Domene - Fem llum al magatzem dels llibres i National Geographic
  36. Jordi Isern - DSPR
  37. Miralls amb memòria
  38. Gerard Sala - Arçamala intangible

Pàgina 4 de 23

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
Twitter Facebook Youtube

TURISME I CULTURA

  • Visita'ns
    • Oficina de turisme
    • Com arribar
    • Meteo
    • El Ripollès
  • Descobreix Sant Joan
    • Història de la vila
    • Patrimoni d'interès
    • Cultura i tradició
    • Activitats, fires i festes
  • Què fer
    • Agenda
    • Visites guiades
    • Rutes
      • Senderistes
      • Ciclistes
      • Literàries
  • On menjar
  • On dormir
    • Autocaravanes
    • Bed & Breakfast
    • Càmpings
    • Habitatges d'ús turístic
    • Hotels
    • Turisme rural
  • Palau de l'Abadia
    • Un lloc emblemàtic
    • Romànic. Una volta pel Ripollès
    • Serveis al Palau de l'Abadia
    • Centre d'interpretació del Comte Arnau
    • Espai Art l'Abadia
      • Exposicions
  • La Comarca
  • PECT. Girona, patrimoni actiu
  • Esdeveniments destacats
  • Festival del Comte Arnau
    • Festival del Comte Arnau 2025
    • Festival del Comte Arnau 2024
    • Festival del Comte Arnau 2023
    • Festival del Comte Arnau 2022
    • Festival del Comte Arnau 2020
  • Festa del Grito
  • Clownia Festival
El Palmàs. Centre Cívic de Sant Joan de les Abadesses

Centre Cívic de Sant Joan

El Palmàs
Exposició
Mestre Jaume Nunó

Exposició Mestre Jaume Nunó
Centre Cívic

El Palmàs

Centre Cívic

Centre Cívic
Espai Art l'Abadia

Pintura, escultura, fotografia

Espai Art l'Abadia
El claustre dels creadors

Espai Art l'Abadia
Palau de l'Abadia

Art, Romànic i Terra de Comtes

Palau de l'Abadia
Descobreix-lo

Palau de l'Abadia
  • Français
  • Català
  • Español
  • English

© 2025 Sant Joan de les Abadesses
Ajuntament de Sant Joan de les Abadesses. Plaça Major, 3 - Tel. 972 720 100 - Contacte
Avís legal - Política de privacitat - Política de galetes

Web creada per: Dinàmic Enginy, Global ICT Services i l'estudi de l'Arminda