“Segons el dictamen de l'Agència Catalana de Protecció de Dades sobre la publicació de les actes de la Junta de Govern Local a la web municipal, les sessions d’aquest òrgan no tenen caràcter públic, d'acord amb el que estableixen els articles 70.1 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local, i 156.1 del Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya, aprovat pel Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril.
En el mateix sentit, l'article 113.1 b) del Reglament d'organització, funcionament i règim jurídic de les entitats locals, aprovat pel Reial decret 2568/1986, de 28 de novembre, també estableix que les sessions de la Junta de Govern Local no són públiques, sens perjudici de la publicitat dels acords i la tramesa a la comunitat autònoma i l'Administració de l'Estat, i de la tramesa d'una còpia de l'acta a tots els membres de la corporació.
Per tant, i amb independència que continguin o no dades de caràcter personal, només podran tenir accés a les actes de la Junta de Govern Local aquelles persones que estiguin legitimades d'acord amb la legislació aplicable. Amb aquesta finalitat, caldrà tenir present el règim d'accés de l'article 37 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.
Per tot això exposat, l’Ajuntament de Sant Joan de les Abadesses, a fi de complir amb la normativa actual, ha procedit a retirar de la web municipal les actes de la Junta de Govern Local que fins ara es publicaven amb l’única voluntat d'oferir als ciutadans el dret d'accés a la informació en poder de l'administració pública i la transparència en el desenvolupament de les seves funcions “.