El canal electrònic de l'Ajuntament de Sant Joan de les Abadesses que permet a qualsevol ciutadà alertar de manera anònima i segura sobre males pràctiques, conductes irregulars o corrupció. En concret, la bústia recull alertes de mala praxi en tres àmbits: alts càrrecs i personal directiu, contractació pública i personal de la funció pública.
Si vol presentar una queixa o un suggeriment ho pot fer a través d'aquest botó
Si vol denunciar un incompliment del codi de conducta dels alts càrrecs de l'Ajuntament de Sant Joan de les Abadesses o del seu sector públic, aquesta apllicació és el canal prioritari d'admissió de les comunicacions de la bústia ja que és l'únic que garanteix la confidencialitat i permet l’anonimat de les comunicacions durant tot el procés.
“Segons el dictamen de l'Agència Catalana de Protecció de Dades sobre la publicació de les actes de la Junta de Govern Local a la web municipal, les sessions d’aquest òrgan no tenen caràcter públic, d'acord amb el que estableixen els articles 70.1 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local, i 156.1 del Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya, aprovat pel Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril.
En el mateix sentit, l'article 113.1 b) del Reglament d'organització, funcionament i règim jurídic de les entitats locals, aprovat pel Reial decret 2568/1986, de 28 de novembre, també estableix que les sessions de la Junta de Govern Local no són públiques, sens perjudici de la publicitat dels acords i la tramesa a la comunitat autònoma i l'Administració de l'Estat, i de la tramesa d'una còpia de l'acta a tots els membres de la corporació.
Per tant, i amb independència que continguin o no dades de caràcter personal, només podran tenir accés a les actes de la Junta de Govern Local aquelles persones que estiguin legitimades d'acord amb la legislació aplicable. Amb aquesta finalitat, caldrà tenir present el règim d'accés de l'article 37 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.
Per tot això exposat, l’Ajuntament de Sant Joan de les Abadesses, a fi de complir amb la normativa actual, ha procedit a retirar de la web municipal les actes de la Junta de Govern Local que fins ara es publicaven amb l’única voluntat d'oferir als ciutadans el dret d'accés a la informació en poder de l'administració pública i la transparència en el desenvolupament de les seves funcions “.
AVÍS IMPORTANT:
Obligarietat de presentació de factures electròniques a l'Ajuntament de Sant Joan de les Abadesses
A partir de l'1 de gener de 2017 tots els proveïdors de l'Ajuntament de Sant Joan de les Abadesses hauran de presentar les factures en format electrònic i no s'acceptaran factures en paper, independentment del seu import.
En aquest document informem als diferents proveïdors de l'Ajuntament què és una factura electrònica i com poden emetre-la i presentar-la a aquesta Corporació.
És un document electrònic que conté la mateixa informació que hi ha en una factura tradicional i que es transmet a través de mitjans electrònics. Aquest document ha d'estar signat electrònicament amb un certificat digital reconegut, cosa que garanteix la seva autenticitat, integritat i li ofereix la mateixa validesa legal que una factura en paper.
A banda de tots els efectes beneficiosos que representa pel medi ambient la reducció de l´ús del paper, la factura electrònica té, entre d´altres, els avantatges següents:
L'Ajuntament de Sant Joan de les Abadesses ha habilitat a la seva seu electrònica l'enllaç a la bústia de lliurament de factures electròniques de l'ens. Aquest punt d'entrada és el portal e.FACT del consorci AOC. Des d'aquest portal un proveïdor podrà presentar factures i consultar l'estat de tramitació en el que es troben.
El format electrònic per a emetre factures electròniques a l'Administració és FACTURAE, segons l'Ordre PRE/2971/2007. El portal e.FACT admet aquest format però també accepta factures electròniques amb format INVOIC d'UN/EDIFACT transmeses a través de xarxes EDI amb connectivitat al servei.
Els proveïdors poden disposar de programari per a la seva gestió de factures que ja genera factures en el format Facturae, admès pel portal e.FACT. En cas que el proveïdor no disposi d'aquest programari podrà utilitzar altres eines gratuïtes que generin factures en aquest format:
Altres solucions:
Per enviar les factures electròniques a l'Ajuntament de Sant Joan de les Abadesses podeu utilitzar diferents mecanismes:
1. A través de la bústia de lliurament ubicada a la SEU ELECTRÒNICA de la web de l'Ajuntament:
Consulteu els manuals a:
- Manual usuari lliurament e.FACT
- Manual usuario buzón del emisor e.FACT
2. A través de les plataformes de facturació electrònica que hi ha al mercat si aquestes es troben adherides al servei e.FACT.
Per a la utilització de la plataforma de les factures electròniques e.FACT, s'exigeix el codi DIR3 que en el cas de l'Ajuntament de Sant Joan de les Abadesses és el següent:
L01171674
Aquest codi el podeu informar als tres camps de la efactura: oficina comptable, òrgan gestor i unitat tramitadora.
Accedint a la bústia de lliurament de l'Ajuntament Sant Joan de les Abadesses, entrant a la pestanya "Consulta d'estats". Aquesta funcionalitat permet la recerca de factures enviades prèviament, de cara a consultar el seu estat de procés.
Per a consultar l'estat d'una factura heu d'informar dels següents camps: número de factura, any fiscal de la factura, NIF de l'emissor, NIF del receptor i l'import total de la factura. Una vegada completats aquests camps i prement sobre el botó "Cerca" es realitza la consulta, mostrant-se l'històric d'estats pels quals ha passat la factura especificada. D'aquesta manera, si la factura s'ha lliurat i registrat correctament a l'Ajuntament, es detalla, entre d'altres dades, la informació corresponent al registre d'entrada de la factura.
Destacar que en el cas que no visualitzeu l'estat "Registrada", això indica que la factura no s'ha registrat per l'Ajuntament. Així mateix, si la factura no supera la validació de la seva signatura electrònica o la factura no s'accepta per part de l'Ajuntament per motius comercials, la bústia de lliurament indicarà l'estat de "Rebutjada" i el motiu del rebuig.
Així mateix, és responsabilitat de l'emissor de les factures la consulta de l'estat de les mateixes.
In compliance with the provisions of article 42 of Law 30/2007, on Public Sector Contracts, and in order to ensure transparency and public access to information relating to its contractual activity, the City Council of Sant Joan de les Abadesses, has created this section on its website in order to facilitate access to the documentation relating to the City Council's procurement files in accordance with the aforementioned legal precept.
This profile includes tenders scheduled in the coming months, ongoing contracts, provisional awards and final awards.
Access to the public procurement electronic platform.